Täna auhinnati Toiduliidu aastakonverentsil konkursi “Eesti parim toiduaine 2025” tiitlivõitjaid. Aasta parimaks toiduaineks kuulutati Marwi vannamei krevetid paprika ja küüslauguga.

- Võitja JP Foods AS autasustamise pildil vasakult Toiduliidu volikogu esimees Veljo Ipits, JP Foods AS tootmisjuht Kadri Põltsam ja müügijuht Irina Kalinina, Vabariigi Presidendi abikaasa Sirje Karis, regionaal- ja põllumajandusminister Henrik Johannes Terras, Toiduliidu juht Sirje Potisepp, ministri koer.
- Foto: ERLEND STAUB
R-LEND OU
Konkursi neljale kuldmärgile, mille hulgas jagati ka üldvõitja ehk parima toiduaine tiitel, kandideeris sada kodumaist toidutoodet. 2025. aasta parimaks lisandväärtusega toiduaineks valiti Chef Lundén mozzarellakauss, parimaks mittealkohoolseks joogiks karboniseeritud magneesiumivesi Värska Magneesium ja parimaks alkohoolseks joogiks Rock Hopper.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuigi kohalikele tarbijatele on kodumaisus jätkuvalt oluline väärtus, ohustavad jaekettide omamärgitooted Eesti toidujulgeolekut, rääkis Toiduliidu juht Sirje Potisepp jaekettide, tootjate ja hulgikaupmeeste ühisseminaril.
Toidutööstuse käekäik otsustatakse välisturgudel
Toorainete hind kerkib üleilmselt. Eesti toidutootjatele on oluline, et valitsus ei kehtestaks makse või nõudeid, mis halvendaks nende konkurentsivõimet välisturgudel, kirjutab Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Järgmise aasta toiduainete hindu mõjutavad regiooni kõrgeimad energiahinnad, palgasurvest tingitud kasvavad tööjõukulud, tooraine maailmaturu hinnatõusud ning uued maksud ja maksutõusud, tõdesid toidutööstuste ja kaubanduse esindajad Toiduliidu korraldatud pressikonverentsil.
Eesti parima toiduaine konkursi Rahva Lemmiku valimise võitis karboniseeritud magneesiumivesi Värska Magneesium, mis kogus enam kui 1500 häält. Teisele kohale jäi üsna napilt Nopri Talumeierei kohviga panna cotta, millele andis toetuse sadakond hääletajat vähem.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.