Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.
- Nõud pole sugugi vähemtähtsamad sellest, mida neile asetatakse. Foto: Phil Barton
Taldrikuid saab osta ka supermarketist ning neid leiab igast hinnaklassist. Edukad restoranijuhid aga teavad, et nõud on pikaajaline investeering ning valides kvaliteetsed, just HoReCa sektorile toodetud nõud, mis võivad küll olla keskmisest kallimad, hoitakse pikas perspektiivis hoopis raha kokku. Nõude valik ei ole pelgalt esteetiline küsimus, vaid oluline osa kogu teenindusprotsessist.
Gemossi valikus on tuhandeid spetsiaalselt
HoReCa sektorile loodud nõusid ning enam kui kümne Eestis tegutsemise aasta jooksul oleme saanud varustada lugematul arvul restorane. Võimalikult laia pildi saamiseks vestlesime väga erinevates HoReCa segmentides tegutsevate restoranidega, kes viimaste kuude jooksul nõusid uuendanud on. Gemossi nõudekataloogidega saab tutvuda kauplustes kohapeal või
siin.
MySushi – Apollo gruppi kuuluv populaarne kett, mille restorane leiab peaaegu igast kaubanduskeskusest.
Hügge – restoran, mis pakub hoolimata oma asukohast magalarajoonis stiilset disaini ja
fine dining atmosfääri.
Aamen – uus ja julge restoran, mis avas oma uksed ajal, mil paljud teised pigem püüavad kokku hoida.
Grenka – Uue Maailma legendaarne kohvik, mis on alati külalistest tulvil – lihtsa ja maitsva kodutoidu, "grenkade" ja pirukate kodu.
M. Chagall – tõestab, et ka väljaspool Tallinna on võimalik elamusi pakkuda, ning rikastab piirkonda oma kulinaarsete eksperimentide, peene atmosfääri ja maitsekate roogadega.
MySushi restoranides kasutatakse kombinatsiooni
APSi,
RAK Porcelaini ja
Billiet’ lauanõudest:Restorani nõude valik on keeruline protsess, millel puudub universaalselt õige lahenduskäik. Samuti varieerub vastutus – kas otsustab peakokk, omanik või tehakse valik meeskonnana?
Mõned aspektid on õnneks ka täpselt teada ja tänu laiale tarnijate võrgustikule on Gemoss kursis rahvusvaheliste trendidega ning
müügiesindajad aitavad alati välja valida just konkreetsele restoranile kõige sobivamad nõud. Professionaalsetes keskkondades kehtivad nõudele spetsiifilised tingimused, mida koduseks kasutuseks taldrikuid ostes ei pruugi alati arvesse võtta.
Nõude välimus on hetke moe ning restorani omapära ja valikute küsimus, kuid restorani nõud peavad kindlasti vastama järgmistele kriteeriumitele:
- Kõrge kvaliteet ja vastupidav glasuur – mitmed brändid pakuvad kuni viieaastast servalõhede garantiid.
- Masinpesukindlus – näiteks Churchill1795 tooted peavad vastu vähemalt 5000 masinpesu tsüklit (igapäevaselt 3 × kasutades on see enam kui 5 aastat).
- Boonuseks on kompaktne ladustamine – ruumikitsikus on restoranides alati väljakutse, mistõttu on oluline nõude virnastatavus.
Kuidas valivad nõusid Eesti restoranid
Mille järgi teevad nõude valikuid aga konkreetselt Eesti restoranide otsustajad? Küsisime oma headelt klientidelt
MySushi,
Grenka,
M. Chagall,
Aamen ja
Hügge restoranidest, kuidas nemad restoranidesse nõusid valivad.
Kes nõude valiku eest vastutab?
Tihti vastutab nõude valiku eest peakokk ja nii on see näiteks Hügge pererestoranis. “Peakokk vastutab nõude valiku eest, tagades nii kvaliteedi kui ka esteetilise sobivuse restorani kontseptsiooniga. Nõud peavad olema vastupidavad ja harmoniseeruma toidukultuuriga, mida soovime oma külalistele pakkuda. Taldrikute värv ja kuju sõltuvad otseselt toitude värvigammast ja meeleolust, mida peakokk soovib edasi anda,” kommenteerib Hügge peakokk Aleksandr Nikoškov.
Hügge restoranis säravad road
RAK Porcelain Ease Selva sarja taldrikutel:On ka teistsuguseid lähenemisi ning Grenka esindaja Natalia Lysenko sõnul valib nõud välja ettevõtte omanik, sest “nõud on väga oluline osa kohviku atmosfäärist ning omanik tunneb kõige paremini, mis vastab tema visioonile.”
Enamikus restoranides toimub nõude valik peakoka ja juhtkonna koostöös. Nii Narva Hotelli restorani M. Chagall kui ka üle Eesti tegutsevas MySushi restoranide ketis tehakse nõude valik peakoka ja juhtkonna koostöös – peakokk oskab hinnata serveerimise praktilist poolt ning juhtkond praktilisust ja eelarvet.
Alles 2024. aasta lõpus uksed avanud restoranis Aamen rääkisid nõude valikul kaasa nii tegevjuht, sisekunstnik, turundusjuht, peakokk kui ka peabaarmen. “Meile on väga oluline, et kõik meeskonnaliikmed oleksid osa meie restorani väärtustest, et tagada ühtne ja parim valik,” ütles restorani esindaja Daana Suun.
Restoranis Aamen säravad värvikad Aasia road mustadel
RAK Porcelain Karbon sarja nõudel.Mille põhjal nõud valitakse?
Nõude valimise puhul toovad restoranide juhid eelkõige välja vastupidavust ja disaini. M. Chagalli esindaja Vladimir Aret nimetab nelja kriteeriumi, mille põhjal valikud tehakse:
- Vastupidavus on kriitilise tähtsusega, kuna nõud peavad taluma intensiivset kasutust ja sagedast pesu. Õrnad või kergesti purunevad nõud toovad kaasa lisakulusid ja võivad häirida teeninduse sujuvust.
- Nõudepesumasina kindlus on tänapäeva restoranides hädavajalik – nõud peavad taluma kõrgeid temperatuure ja tugevaid puhastusvahendeid ilma värvi või viimistluse kaotamiseta.
- Disain peab sobima restorani kontseptsiooni ja menüüga, võimaldades toitude atraktiivset serveerimist. Taldrikute suurus ja kuju mõjutavad oluliselt toidu presentatsiooni.
- Hind peab olema põhjendatud – kallimad nõud võivad end ära tasuda parema vastupidavuse ja esteetilise väärtuse kaudu.
Narva Hotellis asuva M. Chagalli restorani road ilutsevad
RAK Porcelain Spectra sarja taldrikutel:Kui tihti restoranid nõusid ostavad?
Kuna HoReCa sektorile suunatud nõud on vastupidavad ja kvaliteetsed, siis eelkõige soetatakse uusi nõusid menüü muutmisel. Nii Grenka, Hügge, Aameni, MySushi kui ka M. Chagalli esindajad kinnitavad, et eelkõige soetatakse uusi nõusid siis, kui menüüsse mõni uus roog lisandub, mida olemasolevatelt nõudelt oma parimas valguses näidata ei saa. Mõistagi lähevad ka parimates restoranides väga kvaliteetsed nõud vahel katki ja kuluvad ning neid asendatakse jooksvalt vastavalt vajadusele.
Trendid ja kliendikogemus
Nõud on oluline osa serveerimisest ja mõjutavad tugevalt kliendi elamust. Daana Suun märkab, et moes on julged valikud nii kuju, värvi kui ka suuruse poolest, ja usub, et mida ilusam ja huvitavam on nõu, seda rohkem on võimalusi toite eriliselt presenteerida ning kokkuvõttes kliendile paremat elamust pakkuda. Ka MySushi turundusjuht Kerli Jurna toob välja, et serveerimisel lähtutakse praktilisusest, hetke trendidest ja värvide kokkusobivusest. Vladimir Aret lisab, et me sööme kõigepealt silmadega ja nõude valik mõjutab kliendi kogemust nii praktilise mugavuse kui ka näiteks portsjoni tajutava suuruse puhul.
Trendide märkamine ei pea aga alati nendega kaasa minemist tähendama, lisab Natalia Lysenko. Grenkas valitakse nõusid alati vastavalt koha atmosfäärile ning menüüle, kus aukohal on klassikaline kodutoit.
Grenka kodused hõrgutised Churchill1795
Stonecast sarja nõudel:Lase end proffidel aidata!
Gemoss on Eesti restoranide eelistatuim partner nõude valikul ning lisaks kohapeal olemasolevale valikule saab tellimused teha ka otse tarnijate kataloogidest. Kohapeal on lai valik näidiseid ning müügiesindajad aitavad vajadusel leida väga spetsiifilistele vajadustele vastavaid nõusid, seega ära karda ka oma kõige metsikumaid ideid välja öelda.
Kataloogidega saab tutvuda
SIIN või Gemossi kauplustes
kohapeal. Alati ootavad e-kirju ja kõnesid ka personaalsed
müügiesindajad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.