• 10.02.15, 13:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ETK ostudirektor: me väga palju oma partnereid ei trahvi

ETK ostudirektor Taavi Kontson ütles, et ettevõte teeb aastas oma tarnijatele trahvi umbes veerand miljonit eurot, mis on ettevõtte käibest imetilluke osa. "Meie partneritele on see signaal, et me väga palju ei trahvi," ütles ta.
Kontson ütles seminaril "Kuidas avada jaekettide uksi?" videoloos, et kaks kolmandikku trahvidest tehakse tarneaukude eest ettevõtte suurematele strateegilistele partneritele. "Väiksed trahvid on sellesse suhtlusesse juba sisse arvestatud," ütles Kontson. "Ülejäänud osa jaotub sajakonna väikepartneri vahel ja summad on väikesed. Kui me näeme, et tarnija ei saa hakkama tarnimisega, siis mõtleme tootja või tarnija vahetusele." 
Selveri ostudirektor Katrin Riisalu ütles samuti, et tarnijatele tehakse vähe trahve. "Eelmisel aastal näiteks tehti 62 trahvi, mis on 5% meie kogu tarnijatest kokku," ütles Riisalu. "Meie eesmärk ei ole teha trahve, vaid need on lepingutes sees sellepärast, et meil on kõik lepingud erinevad. Nii on lihtsam seda süsteemi hallata. Natuke trahvid ka distsiplineerivad, sest paljudes kategooriates on riiulil tootel oma koht ja kui see on koguaeg tühi, siis on kliendi pahameel suur." Riisalu ütles, et kõige kehvem on see, kui toode ei ole kvaliteetne. Päevas tuleb Selveri klientidelt 50-100 tagasisidet ja pooled neist on kauba kvaliteedi kohta.
Rimi Eesti ostudirektor Margus Amor ütles, et põhiliselt seonduvad trahvid tarne ja kauba saadavusega. "Trahvide osakaal käibest on meil koguaeg langenud, sest kui paraneb tarnekindlus, on ka trahve vähem," ütles Amor. "70 protsenti trahvidest on kampaaniakaupade tarnimise eest ja eriti kriitilised perioodid on jõulud ja jaanipäev."

Seotud lood

Uudised
  • 13.02.15, 04:11
Seminar "Kuidas avada jaekettide uksi?"
10. veebruaril toimus Tallinna Loomaaia keskkonnahariduskeskuses pea 200 osalejaga tootjate, hulgikaupmeeste ja jaekettide seminar "Kuidas avada jaekettide uksi?".
Uudised
  • 19.03.15, 10:47
Jaekettide 6 avameelset vastust
Seminaril "Kuidas avada jaekettide uksi?" vastasid jaekettide esindajad küsimustele. Nüüd on lisatud ka Maxima Eesti, ABC Supermarketi ja ETK vastused ning lisaks veel 2 küsimust, mida seminaril avalikult ei küsitud.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele