10. veebruaril toimus Tallinna Loomaaia keskkonnahariduskeskuses pea 200 osalejaga tootjate, hulgikaupmeeste ja jaekettide seminar "Kuidas avada jaekettide uksi?".
Jaekettide seminaril pakkusid osalejatele oma tooteid Estvita Pro, Wiberg Food, Estover, Robocop, Organicest, Estinvait, Auxner, Foodstuudio Tallinn, Lemontree, Kalakasvatajate Ühistu Ecofarm, Maic Kaubandus, Valete ehk Lõuna-Eesti Ökokeskus, Haljas, GKR Trade, Amoor ja Tamme talu.
Kõik osalejad said seminaripäeva lõpus sõbrapäeva üllatuse Kommipommilt.
43 fotot
- Nielseni tegevjuht Margo Kurisoo Foto: Maarit Eerme
Seotud lood
Advokaadibüroo VARUL vandeadvokaat Triinu Järviste rääkis jaekettide seminaril lahti, millistel puhkudel on lubatud kampaania- ja paigutuskohatasud. Rusikareegel on see, et kui tarnija ja ostja turuosa on alla 30 protsendi, on taolised tasud lubatud.
Uuringufirma Nielsen ja kaubandus.ee uuringust selgub, et kõige tüüpilisemalt võtab uue toote jaeketti saamine aega 1-3 kuud.
ETK ostudirektor Taavi Kontson ütles, et ettevõte teeb aastas oma tarnijatele trahvi umbes veerand miljonit eurot, mis on ettevõtte käibest imetilluke osa. "Meie partneritele on see signaal, et me väga palju ei trahvi," ütles ta.
Kalevi ja Põltsamaa Felixi müügidirektor Janno Kurg võrdles nelja Eestis tegutsevat jaeketti tootja seisukohat ning tõi välja nende head küljed.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.