Robotid võtavad üha enam klienditeeninduses võimust, ütles CartSkill.com strateeg Indrek Vainu Kabanduse Aastakongressil.
- Idufirma CartSkill.com strateeg Indrek Vainu Foto: Raul Mee
Iduirma CartSkill.comi botide ja tehisintellekti strateegi Indrek Vainu sõnul liigub klienditeenindus üha enam robotite ehk botide peale üle. Lihtsalt öeldes on botid automaatsüsteemid, kes saavad aina paremini inimkeelest aru ja suhtlevad klientidega läbi mobiilsete vestlusrakenduste nagu näiteks Facebook Messenger ja WhatsApp.
Botid võtavad Vainu sõnul võimust, sest võimaldavad ettevõtetel hõlpsasti olla klientidele ööpäevaringselt kättesaadavad. Botile küsimust esitades otsib süsteem välja kõige tõenäolisema vastuse, mida klient ootab. Näiteks kui bussifirma botilt küsida, millal läheb buss Pärnust Paidesse, annab bot bussiajad.
Eduka boti võti on aga see, et suhtlus oleks võimalikult positiivne ja meeldiv. „Inimestele meeldib suhelda ja saada positiivset vastust vestlustest,“ rääkis Vainu täna Äripäeva kaubanduse aastakongressil. Seetõttu on oluline, et bot vastaks võimalikult samamoodi nagu inimene.
Loe pikemalt
Äripäevast, mis on bot'ide juures murekohad.
Autor: Eliisa Matsalu, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Tartu Ülikooli majandusprofessori Urmas Varblase sõnul käib kaubanduses endiselt võitlus kuludega ning Eesti kaubandussektori üks suurem murekoht on aga tööjõukulud.
12. oktoobril toimus Kaubanduse Aastakongressi järgselt after-party Olympic Park Casinos vast avatud Hilton Tallinn Park hotellis. Vaata meeleolukat galeriid.
Eesti Kaupmeeste Liit pärjas „Aasta Kaubandustegu 2016“ tiitliga Rahva Raamatu Viru Keskuse kauplusekontseptsiooni.
Äripäeva Jaekaubanduse TOPi 2015 võitja Keil M.A. juhataja Margus Mängel ütles tunnustust vastu võttes, et lisaks headele autodele on nende edu võti Tallinna linnapildis sõitvad MAN bussid.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.