• 12.07.19, 09:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Kaubamaja Grupi II kvartali müügitulu suurenes 4,5%

Tallinna Kaubamaja Grupi 2019. aasta II kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 181,7 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat 4,5%.
Raul Puusepp
  • Raul Puusepp Foto: Andres Haabu
I poolaasta müügitulu oli 345,4 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2018. aasta I poolaasta tulemusega 3,9%. Kontserni 2019. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata maksueelne kasum oli 8,4 miljonit eurot, mis jäi 9,2% alla eelmise aasta võrreldava perioodi kasumile. Maksueelne kasum oli I poolaastal 12,6 miljonit eurot, kahanedes aasta varasemaga võrreldes 17,4%.
Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul on Grupi II kvartali tulemused ootuspärased. „2019. aasta II kvartalis kasvas müügitulu kõigis olulistes jaemüügi segmentides. Kasvu näitasid nii supermarketid, kaubamajad kui ka autokaubandus,“ rääkis Puusepp.
Puusepa sõnul soosis ilusate ilmadega alanud kevad hooajakaupade müüki. Hästi õnnestusid ka kevadised turunduskampaaniad nii Kaubamajas kui ka I.L.U. kauplustes. Puusepp lisas, et juba 42. korda toimunud Osturalli oli läbi aegade edukaim. „II kvartali tulemusi mõjutas muudatus alkoholiseaduses, mis nõudis müügisaalide ümberehitusi nii Selverites kui ka Kaubamaja Toidumaailmas. See häiris müügitegevust ning tõi kaasa ka märkimisväärseid ühekordseid kulutusi,“ nentis Puusepp. Jätkuvalt on tugevas kasvutrendis e-kaubandus. „Grupi e-poodide käive ületab eelmise aasta sama perioodi ligi 40%,“ kommenteeris Puusepp Grupi e-poodide häid tulemusi.
I poolaasta majandustulemusi on mõjutanud ka Grupi tööjõukulude kasv, mis on kasvanud samas tempos Eesti keskmisega. „Palgatõus on Eestis viimase aasta jooksul olnud märkimisväärne. Et sellega sammu pidada, tegeleme töökorralduse muutmisega, IT tehnoloogiate arendamisega ja erinevate protsesside automatiseerimisega,“ selgitab Puusepp.
Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on kasvanud Partnerkaardi programm. „Partnerkaardi omanikke on juuni lõpu seisuga juba enam kui 679 tuhat, mis tähendab, et üle poolel Eesti elanikest on taskus Partnerkaart,“ rääkis Puusepp.
„Järjest rohkem pööratakse Grupi ettevõtetes tähelepanu keskkonnale ja jätkusuutlikkusele,“ märgib Puusepp ja lisab: „nii Selverid kui ka Kaubamaja on võtnud eesmärgiks vähendada pakendite hulka ning laiendada keskkonnasõbralike pakendite mahtu. Kaubamaja on kasutusse võtnud taaskasutatud materjalist kile- ja paberkotid ning juuni alguses lisandus valikusse 100% taaskasutatud plastikpudelitest valmistatud korduvkasutatav kott. Selver aga valmistab ette hanget kõikide toidukarpide taaskasutatavatest ja biolagunevatest materjalidest valmistatud karpidele üleminekuks tuleval (2020) aastal üle terve keti 53 kaupluses.“
Selveri supermarketite ärisegmendi 2019. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 228,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 5,9%. II kvartali konsolideeritud müügitulu oli 117,8 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 5,8%. 2019. aasta II kvartalis oli maksueelne kasum 3,7 miljonit eurot, püsides eelmise aasta võrreldava perioodi tasemel. Selveritest tehti 2019. aasta I poolaastal 19,8 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemat 4,5%. Supermarketite segmenti kuulub 2019. aasta juuni lõpu seisuga Selveri kauplustekett 53 Selveri kaupluse, e-Selveri, rändpoe ning kohvikuga, kogumüügipinnaga 100 tuhat m² ja keskusköök Kulinaaria OÜ.
Kaubamajade ärisegmendi 2019. aasta I poolaasta müügitulu oli 47,8 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta sama perioodi 2,5% võrra. Kaubamajade II kvartali müügitulu oli 24,6 miljonit eurot, mis on eelmise aasta võrreldavast tulemusest parem 3,6% võrra. Kaubamajade 2019. aasta II kvartali maksueelne kasum oli 0,9 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest madalam 23,4%.
Autokaubandussegmendi 2019. aasta I poolaasta müügitulu oli 62,0 miljonit eurot, mis oli 0,8% madalam eelmise aasta sama perioodi müügituludest. Teise kvartali 35,7 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 2,1%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 2 773 uut sõidukit, sellest teises kvartalis 1 630 sõidukit. Segmendi 2019. aasta II kvartali maksueelne kasum oli 1,6 miljonit eurot, jäädes 2018. aasta II kvartali kasumile alla 6,8%.
Jalatsikaubanduse segmendi müügitulu oli 2019. aasta I poolaastal 4,1 miljoni eurot. Võrreldes eelmise aastaga kahanes I poolaasta müügitulu 13,7%. Müügitulemusi mõjutas kevadkauba osaline hilinemine ja sortimendivalik. II kvartali kahjum oli 0,2 miljonit eurot. Alates 1. maist koondas TKM Grupp ketikaubanduse valdkonna ühise juhtimise alla ja TKM King juhatuse liikmena alustas Anne-Liis Ostov, kes jätkab ka TKM Beauty Eesti juhina.
Kinnisvarade segmendi 2019. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 2,8 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aastaga võrreldes 5,6%. Müügitulu kasvas I poolaastal kõikides kinnisvarasegmendi ettevõtetes. Kinnisvarade segmendi 2019. aasta II kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,8 miljonit eurot, mis on 11,3% suurem möödunud aasta sama perioodi tulemusest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele