Uuskasutuskeskus ja Astri Grupp kuulutasid välja arhitektuurivõistluse keskkonnasõbraliku, innovaatilise ja jätkusuutliku kogumismaja disainimiseks, et viia vastutustundlik tarbimne Eestis uuele tasemele.
- Uuskasutuskeskuse tegevjuht Katriin Jüriska Foto: Eiko Kink
Majad on esialgu plaanis üles seada Astri Grupile kuuluvate keskuste juurde ja edaspidi katta nendega terve Eesti.
Tarbimistsüklis ülejäävad korralikud esemed on kasvav probleem kogu maailmas, niisamuti ka Eestis. Asju ostetakse palju, kasutatakse lühikest aega ja tihitipeale lõpetavad veel täiesti terved ja korralikud esemed oma elupäevad prügimäel, ” ütles Uuskasutuskeskuse tegevjuht Katriin Jüriska. ”Täna puudub Eestis tõeliselt mobiilne ja kasutajasõbralik võrgustik just korralike esemete väärikaks kokkukogumiseks. Oma koostööprojektiga kogumismajade disainimiseks ja hilisemaks püsti panemiseks, tahame üheskoos lisaks juba toimivatele suurtele Uuskasutuskeskustele just selliste kompaktsete kogumismajade võrgustiku Eestis luua,” lisas Jüriska.
Planeeritav, ca 30m2 suurusega kogumismaja, mille arhitektuurilisi lahendusi läbi konkursi otsima asutakse, on ideaalis lihtsasti teisaldatav ajutine ehitis. See on mõeldud asetsema kasutatud asjade vastuvõtupunktina kaubanduskeskuste parklates ja muudel välialadel. Kogumismajja saab ära tuua kõik korralikud ja kasutuskõlblikud esemed, mida elanikud enam ise ei vaja, sealhulgas riided, raamatud, nõud, jalanõud, mänguasjad, väiksemad mööbliesemed, kodutehnika jms. Kogumismajad on mõeldud aastaringseks kasutamiseks, nädala sees iseteeninduspunktina ja nädalavahetustel mehitatud vastuvõtupunktina.
„Keskkonnasäästlik ning vastutustundlik tarbimine on Astri Grupi jaoks oluline väärtus. Meil on hea meel ühendada jõud Uuskasutuskeskusega, et pakkuda edaspidi oma keskuste juures mugavat asjade äraandmise võimalust,“ sõnas Astri Grupi juht Anne Aland.
Alandi sõnul on heas seisukorras kasutatud esemete kokku kogumine ja uuesti kasutamine vastutustundliku jaekaupleja jaoks oluline lüli.
Arhitektuurivõistlus algab 16.detsembril 2019 ja kestab kuni 21.jaanuari 2020.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.