4 miljoni euro suurune investeering, 11 kuud intensiivset ja pidevat tööd ja enam kui 60 eri valdkonna spetsialisti, kes usuvad ideesse. Nii näeb arvuliselt välja Leedu Posti kõige ambitsioonikam hiljutine projekt – pakiautomaatide võrgu laiendamine Lätti ja Eestisse. Oleme oma põhjanaaberriikides Unisendi nime all edukalt tegutsenud 300 pakiautomaadiga alates aprillist, kuid mis tingis otsuse liikuda koduturust kaugemale?
- Vaida Butvilaitė-Navickienė, Lietuvos paštase (Leedu Posti) äriarendusosakonna juhataja. Foto: Leedu Post
Võib-olla kõige asjakohasem, kuid samas ka kõige abstraktsem põhjus on lihtne: klientide muutuvad vajadused. Et jääda konkurentsivõimeliseks, peame suutma nendega kohaneda, pakkudes uusi lahendusi ja teenuseid, mis on üha mugavamad ja asjakohasemad. Ei ole saladus, et samal ajal, kui nõudlus traditsiooniliste postiteenuste järele on aasta-aastalt vähenenud, on pakivedu pakiautomaatide kaudu pidevalt kasvanud nii Leedus kui ka teistes Baltimaades.
Seotud lood
Euroopa makse- ja e-kaubanduse lahenduste pakkuja Montonio teatab strateegilise partnerluse sõlmimisest Unisendiga, Leedu Posti Baltikumi-ülese pakiveo võrgustikuga.
Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi koostatud analüüsi alusel asub 90% pakiautomaatidest samas piirkonnas ning väga tihti ka üksteisele väga lähedal. Millised olid analüüsi peamised leiud ja järeldused, kirjutab Taavi Kurvits ministeeriumi regionaalarengu osakonnast.
Eesti pakiveoturul alustas oma tegevust uue tulijana Unisend.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.