Mustale reedele järgnenud nädal on Omnivale toonud juba mitu päeva järjest pakirekordeid. Töökindlus ning kiire teenus on logistikaettevõttel aidanud võita turuosa lisaks Eestile ka Lätis ja Leedus. Omniva sõnul võimaldavad just 10 aastat tagasi tehtud otsused täna riigiettevõttel rekordilisi tulemusi tuua.
“Mustale reedele järgnevat nädala algust vaadates näeme, et võrreldes möödunud aasta sama perioodiga on tänavu pakke ligi 50% rohkem,” märkis ettevõtte juhatuse liige Andre Veskimeister. „Kõik senised pakirekordid on taaskord ületatud ning sarnane olukord jätkub kindlasti kuni jõuludeni.“
Omniva Baltikumi pakiäri moodustas 2020. aasta esimesel poolaastal ligi poole kogu kontserni käibest (2019.aasta samal perioodil 37%). Kusjuures Läti ja Leedu tütarettevõtete kuue kuu käive moodustas tänavu juba rohkem kui viiendiku kogu kontserni käibest.
Kevadine e-kaubanduse buum kasvatas Eesti klientide usaldust
„Olenemata rekordilistest pakimahtudest ning keerulistest oludest pole me pidanud tegema teenuse kvaliteedis suuri järeleandmisi. Klientidelt kogutud tagasisides kiidetakse meie toimetulemist kevadises eriolukorras ning õues asuvate pakiautomaatide mugavust viiruse leviku ajal,“ lisas Veskimeister.
Eesti E-kaubanduse Liidu andmeil liikus oktoobris Eestis pakiautomaatidesse ca 783 700 pakki, mida on 32% ning 193 000 pakki rohkem, kui aasta tagasi oktoobrikuus. Omniva on 9 kuuga ületanud kogu oma 2019. aasta pakimahu ning kasvatas jõuliselt ka oktoobrikuus pakiautomaatide pakkide mahtu. Kusjuures ettevõtte turuosa küündis Liidu andmeil oktoobris kogu turust suisa 60%-ni.
Turuosa Leedus kasvab mühinal
Leedu pakiteenuste turg on Veskimeistri sõnul Balti riikidest kõige kiiremas kasvus. „Tarbijakäitumise muutus, mis on Eestis ja Lätis juba pakiautomaatide eelistamise näol toimunud, on Leedus praegu toimumas,“ ütles Veskimeister. „Nii eelmisel kui ka sel aastal oleme Leedu pakiautomaatide võrku oluliselt laiendanud, et seda muutust toetada ning klientidele lähemale tulla. Seetõttu oleme ka konkurentsitult suurima võrguga teenusepakkuja nii Baltikumis tervikuna kui ka igas riigis eraldiseisvalt.“
Leedu Sidetalituse (RRT) andmeil omas Omniva Leedu paki- ja kullerteenuste mahust 28,5%-ga kõige suuremat turuosa. Aasta jooksul on Omniva turuosa kasvanud 12,4% ning viimase I kvartaliga võrreldes 3%. Suurte turuosalistena järgnevad DPD 26,2% ja Leedu Post 21,4%-ga.
Leedus on kogu turu pakimaht eelmise aastaga võrreldes kasvanud 66,6% ning II kvartali jooksul toimetati Leedu turul klientideni ligi 20 miljonit pakki.
Start-up kuvand ja koht Läti lemmik-kaubamärkide hulgas
Kuigi ametlikke pakimahtude statistikat Läti turul (veel) ei koguta, on Omniva hinnatud Läti enim armastatud brändide edetabelis kõikide kaubamärkide hulgas 8. armastatuimaks brändiks. Uuendusmeelne ning kiire arengu kuvand on krooninud Omniva armastatuimaks posti- ja pakiteenuseid pakkuvaks kaubamärgiks juba kaks aastat järjest.
„Olime esimene ettevõtte, kes pakiautomaatidega Läti (ja Leedu) turule tulid ning ligi 10 aastaga oleme ühiskonna tarbimiskäitumist kardinaalselt muutnud. Nii nagu Eestiski, eelistavad lätlased e-poest tellitud kauba kättesaamiseks ülekaalukalt pakiautomaate. Mujal Euroopas, väljaspool Baltikumi, on see trend olnud kullerteenuse kasuks,“ selgitas Veskimeister.
Enim armastatud brände mõõdetakse koondhinde alusel, mis koosneb hinnangust kaubamärgi kvaliteedile, unikaalsusele ning kasulikkusele. Lausa 16% vastanute hulgast kuulus Omniva nende lemmikbrändide hulka ning selgeks eelistuseks teenuse kasutamisel. Oma tegevusvaldkonnas näitas Omniva eeskuju pälvides kaks korda kõrgema hinnangu kui postivaldkonna keskmine (8,4%).
Omniva kaubamärki kasutav AS Eesti Post on riigile kuuluv äriühing, mis kuulub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse. Ettevõte pakub posti-, paki- ja infoäri ning rahvusvahelise transiidi teenuseid. Kontserni kuuluvad lisaks emaettevõttele AS Eesti Post ka AS Maksekeskus, Leedu tütarettevõte UAB Omniva LT, Läti tütarfirma SIA Omniva ning sidusettevõte OÜ Post11. Alates 2021 jaanuarist osutab fintech teenuseid Eesti Posti uus tütarettevõte Finbite OÜ.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.