Statoili kaubamärgi all teenindusjaamasid opereeriv Circle K Eesti AS-i 2015/2016 majandusaasta kaupade ja teenuste jaemüügi müügitulu oli 207,4 miljonit eurot ning ärikasum 12,5 miljonit eurot, kasvades aastaga neljandiku.
- Circle K Eesti tegevjuht Kai Realo Foto: Andres Haabu
“Oleme oma 25. tegevusaasta tulemustega väga rahul. Jaemüügi ärisegmendi majandustulemusi mõjutas positiivselt müüdud mootorikütuste mahtude suurenemine, sest madalama jaemüügihinna puhul eelistavad kliendid kõrgema kvaliteediga kütuseid. Kasvu näitas ka mugavuspoodide müügitulu, mida toetasid nii lõppenud kui ka eelmiste aastate jooksul tehtud investeeringud, õiged sortimendiotsused ning tulemuslikud reklaamikampaaniad,” kommenteeris Circle K Eesti AS-i juhatuse liige ja finantsdirektor Paavo Siimann.
Ettevõte investeeris 2015/2016 majandusaastal oma teenindusjaamadesse 3,8 miljonit eurot. Olulisemad investeeringud olid esimese mugavuspoe avamine Tallinnas
Balti jaamas, nelja autopesula suuremahuline renoveerimine, “Tõelise hot-dogi” ja värskelt küpsetatud pagaritoodete kontseptsioonide väljaarendamine, milesPLUS diislikütuse kättesaadavuse parendamine, täiendavate kohvimasinate soetamine ning teenindusjaamade katuste ja välisfassaadide renoveerimine.
“Circle K Eesti AS investeerib teenindusjaamadesse igal aastal 3–4 miljonit eurot, et vastata veelgi enam oma klientide ootustele ning tuua Eesti jaemüügiturule innovaatilisi toote-ja teenuslahendusi. Käesolev majandusaasta toob aga kaasa meie ettevõtte ajaloo suurima investeeringu, olulise laienemise ning uue kaubamärgi kasutusele võtmise,” lisas Siimann.
Nädal tagasi andis
Konkurentsiamet heakskiidu Premium 7 kaubamärki kandva 11 teenindus- ja 12 automaatjaama ostutehingule, misjärel hakkab Statoil teenindama kliente kokku 77 müügikohas kõikjal üle Eesti.
“Lisaks materiaalsele varale investeerime igal aastal ka meie töötajatesse - nii lõppenud kui ka alanud majandusaasta palgarevisjoni käigus tõusid meie teenindusjaamade töötajate
palgad kuni 9%,” lisas Siimann.
Alanud 2016/2017 majandusaasta on viimane, mille jooksul kasutab Circle K Eesti AS vaid Statoili kaubamärki – 2017. aasta kevadsuvel hakatakse Eesti teenindusjaamu järg-järgult üle viima uue
Circle K kaubamärgi alla.
Circle K Eesti AS-i majandustulemusi mõjutavad kahe erineva ärisegmendi – jaemüügi üksuse ning Circle K Euroopa kontserni ettevõtete finantskeskuse – äritulemused. Ettevõtte 2015/2016 majandusaasta mõlema ärisegmendi müügitulu kokku põhitegevustest oli 215,6 miljonit eurot ning ärikasum moodustas 4,7 miljonit eurot, millest kaupade ja teenuste jaemüügi ärikasum moodustas 12,5 miljonit eurot ning kontserni finantseerimisteenuste ärikahjum 7,8 miljonit eurot.
“Aktsiaseltsi müügitulu ja kasumi kahanemise peamine põhjus oli kontserni finantskeskuse poolt teenitud tulu ja kasumi vähenemine valuutakursitulemite kahanemise tõttu,” selgitas Paavo Siimann. “Alates 1. maist 2016 on kontserni finantseerimisteenuste segment Circle K Eesti AS-ist eraldatud ning viidud üle uude ettevõttesse Circle K Treasury Operations Europe AS ehk teisisõnu ei avalda see uuel majandusaastal Circle K Eesti AS-i majandustulemustele enam mõju.”
Circle K Eesti AS (endise nimega Statoil Fuel & Retail Eesti AS) omab ja opereerib Eestis 46 täisteenindus- ja seitset Statoil 1-2-3 automaatjaama ning üht mugavuspoodi. Ettevõttes töötab ligi 560 inimest, neist pisut enam kui 500 teenindusjaamades.
Seotud lood
Statoil Fuel & Retail Eesti AS-i 30. aprillil 2015 lõppenud majandusaasta müügitulu ulatus 277,6 miljoni ning puhaskasum 60,3 miljoni euroni. Ettevõte investeeris teenindusjaamadesse kokku 4,3 miljonit eurot, mis on ühe miljoni euro võrra rohkem kui eelmisel aastal.
Eesti suurim mugavuspoodide kett ning juhtiv mootorikütuste ja esmatarbekaupade jaemüüja Statoil Fuel & Retail Eesti AS laiendas oma teenidusjaamade võrgu baasil loodud Eesti laiema pagarikodade keti kõikidesse teenindusjaamadesse ning suurendas oluliselt pakutavate pagaritoodete sortimenti.
Statoil Fuel & Retail teenindusjaamad Euroopas võtavad kasutusele kaubamärgi Circle K, millest saab uus globaalne mugavuspoodide bränd.
Kaubandus.ee uuris neljalt erinevalt jaekaubandusettevõttelt, kuidas kliendid on nende pakutava iseteeninduskassa lahenduse vastu võtnud, kuidas plaanitakse seda laiendada ning kas investeering on ennast ära tasunud?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.