Circle K Eesti ASi 2016/2017 majandusaasta kaupade ja teenuste jaemüügi müügitulu ulatus 240 miljoni euroni, kasvades aastaga 33 miljoni euro võrra. Ettevõtte majandusaasta ärikasum oli 11,6 miljonit eurot.
- Circle K teenindusjaam. Foto: Andres Raudjalg
“Viimased aastad on olnud olulise kasvu ja investeeringute aastad. Lõppenud majandusaasta tulemust mõjutas enim kahekümne kolme Premium 7 täisteenindus- ja automaatjaama ost, mis suurendas nii müügitulu kui ka ühekordseid investeeringuid,” märkis Circle K Eesti finantsdirektor Armin Penner.
“Täiendavalt toetasid lõppenud majandusaastal meie müügitulu kasvu nii mootorikütuste müügimahtude suurenemine kui ka mugavuspoodide müügitulu kasv. Mugavuspoodide müügikasvu taga on hästi õnnestunud müügikampaaniad ja aastatepikkune arendustöö mugavustoidu kategoorias, mille tootevalik on klientide poolt hästi vastu võetud ja kõrgelt hinnatud,” sõnas Penner.Circle K Eesti majandusaasta ärikasum jaemüügi segmendis kahanes aastaga seitse protsenti ulatudes 11,6 miljoni euroni. Ärikasumi languse peamiseks põhjuseks olid ühekordsed Premium 7 jaamade ülevõtmisega seotud kulud ning Circle K kaubamärgi kasutuselevõtuga seotud turunduskulud.Ettevõte investeeris möödunud majandusaastal oma jaemüügivõrku 22,2 miljonit eurot. Lisaks kahekümne kolme Premium 7 teenindus-ja automaatjaama ostule ning uue Circle K kaubamärgi lansseerimisele, alustati uute teenindusjaamade ehitust Tallinnas Lauluväljaku naabrusesse ja Tallinna ringteele Jürisse ning uuendati täielikult Märjamaa teenindusjaam. Lisaks kaasajastati autopesulaid, soetati uusi kohvimasinaid ning toiduvalmistamise seadmeid ja paigaldati teenindusjaamadesse iseteeninduskassasid.„Materiaalse vara kõrval investeerime igal aastal meie töötajatesse – oleme mitmel aastal järjest tõstnud oluliselt meie teenindajate palkasid. Nii lõppenud kui alanud majandusaastal tõusid meie teenindusjaamade töötajate palgad kuni üheksa protsendi võrra,“ lisas Penner.Circle K Eesti AS on üks Eesti suuremaid maksumaksjaid, tasudes eelmisel majandusaastal erinevate maksudena, sealhulgas aktsiisi- ja tööjõumaksudena riigikassasse 144,4 miljonit eurot. Eelnevatel perioodidel kogunenud kasumi arvelt maksis ettevõte 2016/2017 majandusaastal omanikettevõttele dividende 33 miljonit eurot, millelt tasuti riigile ettevõtte tulumaksu 8,25 miljonit eurot.Varasemalt Circle K Eesti AS osana tegutsenud kontserni finantskeskus, mis osutas kontserni ettevõtetele finantsvarade juhtimise, likviidsusjuhtimise, tsentraliseeritud finantsvarade raamatupidamise ja kontserni ettevõtete finantseerimise teenuseid, jätkas alates 1. maist 2016 eraldiseisva ettevõttena Circle K Treasury Operations Europe AS.Circle K teenindusjaamade üleminek globaalsele kaubamärgile Circle K algas käesoleva aasta aprillis ning lõppes täisteenindusjaamades juuli viimastel päevadel. Automaatjaamade uuendused jõuavad lõpule sügisel.Circle K Eesti AS kuulub Kanada päritolu rahvusvahelisse kontserni Alimentation Couche-Tard, kes annab tööd üle 100 000 inimesele ning kes opereerib Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias rohkem kui 12 500 mugavuspoodi ja teenindusjaama. Euroopas annab ettevõte 2766 täisteenindus- ja automaatjaamas tööd 25 000 inimesele.Circle K Eesti AS on üks Eesti suurimaid mootorikütuste jaemüüjaid. Ettevõte omab ja opereerib 56 täisteenindus- ja 18 automaatjaama ning üht mugavuspoodi. Ettevõttes töötab ligi 700 inimest, neist enamus teenindusjaamades. Circle K Eesti majandusaasta algab 1. mail ja kestab 30. aprillini.
Seotud lood
Kõige paremini müüvad praegu ägedad maiustused, trendikad Aloe Vera joogid, proteiini- ja energiabatoonid ja muud tervisesnäkid, selgus vihjeks tootjatele 28. märtsil toimunud jaekettide-tootjate-kaupmeeste ühisseminaril peetud vestlusringis.
Teenindusjaamade ja mugavuspoodide jaekett Statoil paigaldas oma suurima kliendiarvuga poodidesse iseteeninduskassad, kus saab ostude eest maksta kiirelt ja mugavalt kassapidaja poole pöördumata. Lisaks sellele töötavad kõikides teenindusjaamades ka viipemaksed, mis hõlbustab veelgi klientide teenindamist.
Kuidas algas Statoili muutumine Circle K’ks? Kuidas kaubamärgi muutust ette valmistati? Kuidas muudatus ellu viiakse? Kui palju see maksab? Mis on järgmised muudatused, mis ellu viiakse? Kuidas on korraldatud iga jaama avamispidustused? Milline on Circle K bränd?
Circle K Eesti peadirektori Kai Realo sõnul on innovatsiooniprotsessi puhul kõige keerulisem mõista, et uuendusi tuleb teha ka siis, kui asjad on niigi hästi. Ettevõttes tegeletakse aktiivselt uute ideedega, mida ja kuidas jaeketina kliendile lisaks kütusele ja toidule veel pakkuda.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.