Baltika meeskond külastas septembris moeinimestele üht tähtsaimat suurimat rõivamaailma sündmust maailmas - kanga- ja tekstiilimess Premier Vision Paris, mis toimus Paris Retail Weeki raames. Loe, mis huvitavaid mõtteid nad sealt kogusid.
- Pariisi kangamess Premier Vision Foto: Premier Vision
Baltika ostu- ja tarneahela juht Ingrid Kormik ütles, et messil esitleti erinevaid moe- ja hanketrende ning tutvustati kanga- ja rõivatööstuse toodangut kangastest aksessuaarideni, samuti disaini- ja tootmisteenust. Kokkuvõtlikult kõike, mis on vajalik ühe moekollektsiooni loomiseks. „Aina enam pööratakse moetööstuse tarneahelas tähelepanu läbipaistvusele, virtuaalsele tootearendusele, taaskasutusele ja keskkonna säästmise teemadele. Hankeriikide osas liigub moetööstus Hiinast väga jõuliselt tagasi Euroopasse, Türki ja Kagu-Aasia riikidesse,“ tõi Kormik välja olulisemad trendid.
Lisaks hanketrendidele keskendus Baltika meeskond Pariisi messil partnerlussuhete arendamisele, hankestrateegia kooskõlastamisele ja hinnaläbirääkimistele. Suurepärastest koostöösuhetest rahvusvaheliste hankepartneritega annab tunnistust Premier Visioni suurpartneri ITHIBi (Istanbul Textile and Raw Materials Exporters Association) preemia, mille sisuks oli väga head partnerlussuhted Türgi hankijatega. Lisaks Baltikale pälvisid selle tunnustuse 16 rahvusvahelist moeettevõtet, teiste seas näiteks Lacoste, Diesel, Tommy Hilfiger ja Zara.
- ITHIB tunnustas parimaid koostööpartnereid moeettevõtete seas. Paremalt kolmas esimeses reas Baltika ostu- ja tarneahela juht Ingrid Kormik Foto: erakogu
Lisaks Baltika ostu- ja tarneahela meeskonnale, osalesid messil ka Baltika moebrändide disainerid, kes keskendusid 2017. aasta sügistalvise kollektsiooni loomisele sh ammutasid inspiratsiooni uutest materjalidest, prindidisainidest ja värvimaailmadest. „Üldpilt oli kohati minimalistlik ja kohati väga rikkalik – samuti hetkel moepildis väga oluline, sest hetkel kõiguvadki trendid selle kahe suuna vahel ning minimalismi ja maksimalismi kombineerides,“ kirjeldab Baltika moebrändi Ivo Nikkolo disainer Britta Laumets. Laumets tõi välja, et kangamaailmas liigub trend aina enam mugavuse poole, valdavas enamuses on kangad, mis venivad - alustades villastest kostüümikangastest kuni langevate viskoosideni välja. Samuti on palju jersey kangaid, mis oma venivuse ja mugavuse tõttu ei puudu ühegi kangafirma valikust, comebacki teeb ka samet ja velvet. „Innovatsioon ja tehnoloogia on kangatööstuses aina suurema tähelepanu all. Palju oli täiesti uudseid kangaid, mida varem polnud näinud. Värvid järgmiseks sügiseks on üsna helged ja heledad. Roheline ja selle erinevad toonid jäid silma pea iga kanga värvikaardis, alustades khakist kuni mereroheliseni,“ toob Laumets välja erinevad kangamaailma trendid.
Kaks korda aastas - septembris ja märtsis - kohtuvad Pariisis rohkem kui 60 000 moevaldkonna eksperti 120st riigist, et jagada ideid, teha äri ja panna alus uute kollektsioonide loomisele.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.