31. jaanuaril Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee e-kaubanduse konverentsil „Kuidas panna klient e-poest rohkem ostma?“ anti koostöös Eesti E-kaubanduse Liiduga kaheksas kategoorias välja kasutajasõbralikuma e-poe aukiri ning valiti kõige kasutajasõbralikum e-pood.
- Kasutajasõbraliku e-poe aukirja võitnud e-kauplused. (vasakult: rahvaraamat.ee; denimdream.com, klotsipood.ee, klick.ee, kaubamaja.ee, tooriistamaailm.ee, loverte.com ning ees keskel selver.ee) Foto: Eiko Kink
Kasutajasõbraliku e-poe konkursil osales kokku 159 e-kauplust, millest žürii tegi valiku ning finaali pääses 42 e-poodi 9 kategooriast. Kahjuks ühes kategoorias võitjat ei kuulutatud, kuna kategooria e-poodidele antud punktisumma jäi alla piirmäära.
Konkursil osalesid Eesti E-kaubanduse Liidu liikmed ning lisaks oli ka ettevõtetel endal võimalus enda e-pood konkursile üles seada.
Vaata, kes olid finalistid
SIIT.EHITUS, TÖÖRIISTAD, AUTOD -
Tooriistamaailm.ee Tegemist oli kategoorias kõige korrektsema e-poega. Testostu klient sai kaubad kiirelt kätte ning hilisem suhtlus oli väga meeldiv ja ülikiire. Veebilehel on eestikeelt korrektselt kasutatud, kuid natuke igav. Soovitus on teha ostukorvis ka lisamüüki ning peamenüüsse lisada inimestele rohkem olulist infot nt. ettevõtte kohta.
ILU ja TERVIS -
Loverte.com Tellitud pakk tuli väga kiiresti ning oli korrektselt pakitud. Kaasa pandi Liina Steini kinkekaart. Kummaline oli see, et tagastamisel nõuti ka tagastamise põhjust, kuid 14 päeva jooksul võib toote ka põhjuseta tagastada. Tekstid olid minimalistlikud, ent täpsed. Disaini poolest oli tegemist ühe tugevama esilehega, kus oli näha disaineri tööd. Samas ajab esilehe pop-up reklaam hulluks. Ostukorvis on uudiskiri eelvalitud, mis ei tohiks olla.
KAUBAMAJAD -
Kaubamaja.ee Tellitud toote pakend oli väga suur, kuid kaup tuli kiiresti kohale. Tagastamine oli kliendile lihtne ja loogiline. Tekstide kirjutamisel on kasutatud keelt toodete müümiseks. Omanäoline ning tugev disainikäekiri. „OSTA“ nupud peaksid kõige rohkem silma paistma mitte allahindlusmärgised. Küsimust tekitasid taimerid ostukorvis, mis vajaksid natuke selgitamist. Turvalisuse poole pealt sai hindeks väga tubli.
SISUSTUS ja AED – Antud kategoorias ei antud auhinda välja. Kuid žürii soovis antud kategoorias eraldi ära märkida zizi.ee e-poe.
KODUTEHNIKA, AUDIO -
klick.ee Kategooria oli väga tihe ning võidu otsustas ainult üks punkt. E-poes on palju tooteid, kuid hea on see, et läbivalt on kasutatud ühtset stiili ja fookuses on müügitegevus. Turvalisuse poole pealt oli väga OK, kuid natuke annaks veel parandada. Näiteks lisada HSTS ja samuti ei maksa küsida ostukorvis tarneks mittevajalikke andmeid.
LASTEKAUBAD -
Klotsipood.ee Toode korrektselt pakitud. Väga meeldiv suhtumine. Tekstid oli korrektsed ning palju lugemist. See näitas läbimõeldust ja sotsiaalset vastutust. Ostukorvi vaade on üsna põhjalik ja keeruline, palju võimalusi ja variante. E-poele võiks lisada selge indikatsiooni, et klient lisas midagi ostukorvi ning siis suunata ka klient ostu vormistama. Turvalisus on üldiselt OK, kuid puuduvad turvalisust puuduvad päised.
RÕIVAD, JALATSID ja AKSESSUAARID -
Denimdream.com Väga konkurentsitihe kategooria, kus võidu otsustas üks punkt. Kaup oli korrektselt pakitud ning jõudis ruttu kohale. Veebilehel toimub aktiivne müük ning tuntud brändid räägivad enda eest. Veebilehel on väike font, mida pole mugav lugeda.
Kauba saab mugavalt kätte pakiautomaadist ning sama mugavalt ka tagastada. Rahva Raamat ise väga palju kirjutamisega ei ole tegelenud, sest tootekirjeldused tulevad tootjatelt. Korrektne. Liiga palju tillukest teksti, mida on raske lugeda. Uudiskirjaga liitumine ei tohi olla automaatselt valitud.
TOIDU- ja TARBEKAUBAD -
Selver.ee E-pood on väga selge ja arusaadav. Veebis on tagastamistingimused väga kergesti leitavad. Zürii hinnangul on oluline info olemas piisavas mahus ning kirjanduslikule stiilile ruumi ei olekski. Hea meel selle üle, et Selveri bränd tuleb kenasti välja ning ilma logota on selge, millise poe lehel sa oled. Turvalisuse poole pealt saaks veel ühe punkti võrra kasvada, kui pandaks veel HSTS.
Kõige kasutajasõbralikum e-pood 2017 on
Selver.ee
- Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski Foto: Eiko Kink
2016 aasta kõige kasutajasõbralikuma e-poe tiitli võitis
Rahvaraamat.ee. Vaata SIIT, kes olid eelmise aasta kategooriate võitjad
.Züriisse kuulusid ConversionXL Agency tegevjuht Viljo Vabrit, disainiagentuur Fraktal juht ja disainer Tajo Oja, PingPong marketing juht ja Radar saatejuht Robert Kõrvits, Dive Eesti tegevjuht Harry Liipa, küberturvalisuse spetsialist Peeter Marvet ja Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Signe Kõiv.
Seotud lood
15. veebruaril Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee ja Eesti E-kaubanduse Liidu konverentsil „Baltic E-Commerce Summit“ anti seitsmes kategoorias välja Baltikumi kasutajasõbralikema e-poodide aukirjad ning lisaks tunnustati Eesti, Läti ja Baltikumi kasutajasõbralikumat e-poodi.
Äripäeva teemaveeb kaubandus.ee koostöös Eesti E-kaubanduse Liiduga korraldab 15. veebruaril Baltikumi e-kaubanduse konverentsi ning selle raames tunnustatakse kõige kasutajasõbralikumaid e-poode Baltikumis.
Kaubandus.ee ja Eesti E-kaubanduse Liit valib koos žüriiga esmakordselt Baltikumi kõige kasutajasõbralikuma e-kaupluse. Võitja selgub 15. veebruaril toimuval Baltikumi e-kaubanduse konverentsil. Omavahel hakkavad mõõtu võtma 42 e-poodi.
Täna on e-Selveri tellimuste kullervedude maht kasvanud nii suureks, et kõikidele klientidele ei õnnestu samal päeval kauba tarnet tagada. E-Selveri juhi Gunnar Obolenski sõnul tegeletakse praegu ettevalmistustega, et esialgu kõik kliendid tellimuse esitamise päeval ära teenindada ja edaspidi jõuaks kuller kaubaga kliendini juba mõne tunniga.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.