Globaalse äridisaini agentuuri Business Model Inc asutaja, konsultant, disanmõtleja Patrick van der Pijl soovitab ettevõtetel mõelda enda ärimudelite peale ning ka sellele, kuidas kliente enda juures hoida ja pakkuda neile selliseid tooteid/teenuseid, mis neil päriselt vaja on.
- Patrick van der Pijl paneb kõigile südamele, et teeksite kindlaks, millist kliendi probleemi teie toode või teenus lahendab. Foto: RAIGO PAJULA
„Ettevõtetel on olnud viimastel aastatel mitmeid ebakindlaid perioode,“ rääkis van der Pijl. Ta selgitas, et kui 2013. aastal ajasid ettevõtted tavalist äri, käibe muutus oli aastas +/- 5% ning peamiseks teemaks oli tehnoloogia areng. Teine ebakindel periood tuli van der Pijl sõnul koroona perioodil, kus ettevõtted polnud enam kindlad, mis juhtuma hakkab. „Sellel perioodil käitusid ettevõtted erinevalt ning käibe aastane muutus oli keskmiselt +/- 30%. Kuid suurim muutus sel perioodil oli see, et inimeste käitumine muutus ning digitaliseerimise areng kiirenes seitse aastat.“ Kolmas periood on van der Pijl sõnul lähtestamine, kus tuli tegeleda inflatsiooni, energia arved tõusid kõrgustesse, mis üllatas kõiki ning ettevõtted pidid kulusid kokku tõmbama. Ettevõtete käibed muutusid keskmiselt +/- 15%.