Kuna konkurents reisikaubanduses on väga suur, siis tuleb Liviko turundusdirektori Liivi Tadolderi sõnul ette näidata arvestatav kogemus koduturul või siis välisturgudel. Uute koostööpartnerite leidmiseks külastas Liviko tax free valdkonna olulisimat messi.
Liviko turundusdirektor Liivi Tadolder rääkis, et Eesti lähinaabrite juures on Liviko tax free sektoris edukalt esindatud ning tema eesmärk on laieneda tax free suunal. Seetõttu osalesid nad ka esmakordselt oktoobri lõpus toimunud viie-päevasel tax free valdkonna olulisimal messil. „Cannes’s toimuval messil osalemine oli firmale ja brändidele oluliseks eksponeerimise kohaks, lisaks on see tax free valdkonna suurim mess, mistõttu näeme selles suurt potentsiaali vajalike kontaktide loomiseks,“ ütles Tadolder.
Cannes’i messil oli esindatud alkoholisegmendi olulisemad kliendid, kes on tax free ja travel retail’i sisseostjad ning seal olid esindatud praktiliselt kõik suuremad alkoholi premiumbrändid.
Tadolderi sõnul oli külastajaid messil tõsiselt palju, ning nende jaoks oli oluline kohtuda seal potentsiaalsete koostööpartneritega ning äratada huvi enda vastu. „Messi kohtumised on enamasti juba varem kokku lepitud, kuid mul on hea meel, et Livikot märgati ka eelneva kohtumisajata ning võeti tihedas messipäevas aega esindustoodetega tutvuda.“ Liviko vastu tunti huvi nii Aasias, Ladina-Ameerikas, Skandinaaviamaades kui ka Lähis-Ida poolt.
Hetkel on Liviko esindatud enda toodetega Eesti-Soome-Rootsi, Eesti-Venemaa-Soome, Leedu-Valgevene piirikaubanduses ning seal on ka nende suuremad kliendid. „Konkurents reisikaubanduses on väga suur. Et selles kategoorias müüa, peab olema ette näidata arvestatav kogemus kas siis koduturul või välisturgudel,“ ütles Tadolder.
Turundusdirektori sõnul ei ole välismessid kindlasti ainuke võimalus tooteid müüa välisriikides, vaid üks võimalikest. „Olulisi kontakte saab Liviko oma igapäevase eksporditöö tulemusel ja tänu olemasolevate rahvusvaheliste kontaktide.“
Reisikaubanduses enim müüdud Liviko tooted on Vana Tallinn ning Viru Valge.
Oktoobri lõpus toimunus Prantsusmaal Canne´is viie-päevane Tax Free World Association Exhibition ja Conference 2014, mida peetakse tax free valdkonna olulisimaks messiks. Tänavu juba 30. korda toimunud messil esitles 21 000 m2 suurusel messipinnal 447 eksponenti üle 3000 toote ja brändi. Alkoholisektorist olid oma tooteid esitlemas praktiliselt kõik suuremad premiumbrändid, teiste seas esmakordselt ka Liviko oma esindustoodete Vana Tallinna, Vana Tallinn Signature, Viru Valge ja Hõbe Vodkaga. Messil esitlevate toodetega oli tutvumas üle 6000 tax free valdkonnaga seotud külastaja. See on B2B mess ehk ärilt ärile, mitte tavakülastajale. Lisaks alkoholitööstusele osalesid messil kosmeetika, aksessuaaride, kellade, kingituste, elektroonika, toidu ja maiustuste ning tubakatööstuse ettevõtted.
Seotud lood
Tallinki ja Silja Line’i laevadel kaubandust korraldav Tallink Duty Free tõusis tänu märgatavale kasumikasvule jaekaubanduse TOPi etteotsa.
Äripäeva Jaekaubanduse TOPi 2013 võitja Tallink Duty Free juhatuse esimees Aimar Pärna ütles tunnustust vastu võttes, et nende kaubandus on eelkõige reisikaubandus, kus klientideks on Tallinki kliendid, kelle reisijad on olnud hetkel kasvus.